امروزه با گسترش هرچه بیشتر کسب و کارهای آنلاین، نیاز شرکت ها، موسسات و فروشگاههای اینترنتی به شاخههای مختلف دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات صحیح و بازاریابی هدفمند نیز بیشتر شده، اما نمیتوان منکر این موضوع شد که بخش عمدهای از حیات این کسب و کار ها، وابسته به شاخهای از دیجیتال مارکتینگ، به نام سئو شده و با این مفهوم و قوانین آن در هم تنیده میشود.
سئو چیست؟
سئو (SEO – Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتور جستجو، یک فرایند فنی، تحلیلی و خلاقانه برای بهبود نمایش وبسایت در موتورهای جستجو است. هدف اصلی از سئو (SEO)، هدایت ترافیکهای مفید و رایگان به یک سایت است که میتوانند منجر به بهبود کسب و کارها شوند.
انواع سئو:
۱. سئو داخلی (On-Page SEO):
در این نوع سئو، تلاش میشود تا روی محتوا و ساختار صفحهها داخل وبسایت تمرکز شود. این شامل بهینهسازی کلمات کلیدی، ساختار URL، عنوان صفحه، توضیحات (Meta Description)، استفاده از برچسبهای (Tags) مرتبط و مهم، عکسها، سرعت بارگذاری صفحات و ارائه محتوای با کیفیت است.
۲. سئو خارجی (Off-Page SEO):
در این روش، تلاش میشود تا ارتباطات خارجی و ارجاعات به وبسایت افزایش یابد. این شامل استراتژیهایی مانند ساخت بکلینکهای کیفیتی از وبسایتهای دیگر، حضور در شبکههای اجتماعی، نظرات و بازخوردهای مثبت از کاربران و نشر محتوای ارزشمند است.
۳. سئو محتوا (Content SEO):
این نوع سئو تأکید بر ایجاد محتواهای متنوع، ارزشمند و جذاب دارد. محتواهای مناسب و کاربردی برای مخاطبان باعث جذب ترافیک طبیعی به وبسایت میشوند و به موتورهای جستجو نشان میدهد که سایت شما ارزشمند و مرتبط است.
۴. سئو لوکال (Local SEO):
اگر کسب و کار شما به مشتریان محلی خدمت ارائه میدهد، اهمیت سئو لوکال را نباید نادیده گرفت. این نوع سئو به بهینهسازی و نمایش کسب و کار در نتایج محلی موتورهای جستجو میپردازد. برای این منظور، باید از گوگل My Business و سایر دایرکتوریهای محلی استفاده کنید و اطلاعات دقیق و کاملی از کسب و کار خود در آنها ارائه دهید.
۵. سئو تصویر (Image SEO):
بهینهسازی تصاویر در وبسایت، میتواند به بهبود سئو و جذب ترافیک از نتایج جستجو کمک کند. انتخاب نام مناسب برای تصاویر، استفاده از تگ Alt و بهینهسازی اندازه فایلها جزء عملیاتهای اصلی در سئو تصویر است.
اینها تعدادی از انواع سئو هستند که به شما کمک میکنند تا وبسایت خود را در نتایج جستجو بهتر دیدهشود و بهطور کلی نتایج مثبتی برای رتبهبندی و بازدید سایتتان بهدست آورید. همچنین توجه داشته باشید که سئو یک فرآیند پیچیده و پیوسته است که نیازمند تلاشهای مداوم است.
آنچه که در دوره آموزش سئو (SEO) بعنوان بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) آموزش داده میشود، در بر گیرنده تمامی فرایندهایی است که برای بهبود کمی و کیفی ترافیک سایت بکار گرفته میشوند. این فرایندهای بهینه سازی با هدف افزایش قابلیت نمایش وبسایت به کاربران موتور جستجو، برنامه ریزی و اجرا میشوند.
درآمد سئو
• درآمد استخدامی داخل کشور: حقوق یک سئو کار از حداقل ۸ میلیون تومان در ماه شروع میشود؛ که با میانگین حقوق ۸ میلیون تا ۳۵ میلیون ممکن هست برسد.
• درآمد پروژه ای: درآمد سئو در ایران به صورت پروژهای با توجه به حجم و بزرگی پروژه، متفاوت است به نحوی که سئوی یک فروشگاه اینترنتی از ۱۵ میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. این قیمت بسته به امکانات و ساختار و میزان قابلیتهای شخص متفاوت است و هیچ تعرفه مشخصی ندارد.
برای آموزش سئو از کجا شروع کنیم؟
مهمترین مساله برای یادگیری دوره آموزش سئو و در کل آموزش برنامه نویسی، داشتن یک نقشه راه مشخص و هدایت گری دلسوز و امین و مسلط به تواناییهای علمی میباشد. یادگیری به صورت سعی و خطا بدون داشتن نقشههای از قبل موجب اتلاف وقت و انرژی و در نهایت دلسردی شما میشود.
آموزشگاه برنامه نویسی تحلیل داده با بیش از ۲۳ سال سابقه تخصصی در حوزه آموزش برنامه نویسی و ارائه مدرک رسمی فنی حرفهای با بهره گیری از برترین متخصصان، مشاوران علمی و مدرسان توانمند (با سابقه حداقل ۱۰ سال تدریس و تجربه کار در پروژههای بزرگ ملی، بورسی و دارویی)، با برگزاری دورههای پروژه محور (نظیر آموزش پروژه محور طراحی تم دیجی کالا از ۰ تا ۱۰۰ به صورت عملی) و تدریس انواع دورههای آموزشی از جمله دوره آموزش php، سی شارپ، جاوا، فلاتر، دوره آموزش طراحی سایت و ... به صورت آنلاین و حضوری در محیطی کاملا مجهز به امکانات سخت افزاری، ویدئوپروژکتور و فیلمبرداری حرفهای برای یادگیری، پشتیبانی و رفع اشکال به عنوان یک هدایتگر تا رسیدن به موفقیت در کنارتان است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد